سیستم های خورشیدی منفصل از شبکه(Off Grid)

بسیاری از مزارع – کارخانجات – روستاها و پروژه های دور افتاده به دلیل عدم امکان اتصال به شبکه برق کشوری نیاز به استفاده از سیستم های منفصل از شبکه دارند.

شرکت انرژی عناصر آینده مفتخر به نصب و راه اندازی این سیستم ها در دور افتاده ترین روستاها و پروژه های کشور می باشد.

و اما سیستم های خورشیدی منفصل از شبکه چگونه اند؟!

سیستم‌های منفصل از شبکه برق :

هنگامی‌که برق شهری غیرقابل‌دسترس و یا هزینه راه‌اندازی آن بیش‌ازحد گران باشد، پانل‌های خورشیدی به شما اجازه می‌دهد که تأسیسات خود را داشته باشید ! شما می‌توانید با عدم استفاده از ژنراتور گاز پرسروصدا ، آرامش را به درون محیطتان بیاورید. بسته به نیاز و بودجه شما ، انواع گوناگون از سیستم‌های منفصل از شبکه انرژی خورشیدی وجود دارد.

همه متغیرهای سیستم منفصل از شبکه انرژی خورشیدی به پانل‌های برق خورشیدی بستگی دارد و در یک بانک از باتری‌ها ذخیره می‌شود.

سیستم‌های برق DC خورشیدی منفصل از شبکه :

سیستم‌های انرژی خورشیدی DC منفصل از شبکه ، سیستم‌هایی هستند که اغلب در وسایل برقی DC در اتوموبیل­های تفریحی، قایق‌ها و کابین‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند، همچنین در لوازم کشاورزی و سیستم‌های مخابراتی روستایی نیز استفاده می‌شود. زمانی که انرژی برق در دسترس نیست ، برق خورشیدی DC ارزان‌تر از برق خورشیدی AC می‌باشد چراکه دیگر برای تبدیل برق تولیدشده توسط پنل های خورشیدی به اینورتر نیازی نیست. اما باید درنظر داشته که برق خورشیدی DC ، به وسایل استاندارد AC برق رسانی نمی­کند.

سیستم‌های برق AC خورشیدی منفصل از شبکه :

برق خورشیدی منفصل از شبکه به‌صورت برق DC نیز در باتری‌ها ذخیره می‌شود. با اضافه کردن یک اینورتر،جریان برق DC گرفته‌شده از باتری‌ها به AC یا جریان متناوب تبدیل خواهد شد. برق استاندارد هر وسیله‌ای که به پریز برق شهری قابل اتصال و استفاده باشد AC می‌باشد و برای لوازم‌خانگی رایج در حال حاضر مناسب می‌باشد.

بااین‌حال، سیستم‌های برق منفصل از شبکه AC  به دلیل وجود اینورتر قیمت بیشتری دارد،لوازمی که شما قادر به استفاده از آن‌ها هستید قیمت پایین‌تری دارند و انواع متنوعی از آن‌ها برای انتخاب وجود دارد.

برق خورشیدی منفصل از شبکه برای ارتباطات از راه دور :

سیستم‌های برق خورشیدی منفصل از شبکه AC کوچک، نیروی الکترونیکی ارتباطات از راه دور را در مکان‌هایی که از خطوط برق اصلی بسیار فاصله دارد را تأمین می‌کند.

سیستم‌های هیبریدی منفصل از شبکه :

از ترکیبی از پنل های خورشیدی و ژنراتورهای بادی یا گازی استفاده کنید. ژنراتورهای گازی پر سروصدا و راه‌اندازی‌شان بسیار دشوار است و تعمیرات و نگهداری آن از کل سیستم پنل خورشیدی بیشتر می‌باشد و همچنین جابجایی و نگهداری سوخت آن نیز مسئله‌ای است و همه این مسائل قابل‌توجه هستند.