تست عملکرد ژئوگرید

geogrid-operation-test

پلیمرهایی که در تولید ژئوگرید به کار میروند 

در پروزه های ساختمانی و برای تولید ژئوگرید از سه نوع پلیمیر استفاده می شود که در ذیل به اختصار درباره هریک صحبت خواهیم کرد. تا با شناخت این پلیمرها و کاربرداشان به تست عملکرد ژئوگرید در پروژههای ساختمانی بپردازیم.

پلی پرو پیلن (pp):

اولین و در واقع ارزان ترین پلیمری که در ساخت ژئوگرید مورد استفاده قرار می گیرد پلی پرو پیلن (pp) است که از ویژگی های این نوع از ژئوگریدها این است که مقاومت آنها بعد از خزش کمتر از یک سوم کاهش پیدا می کند.

پلی اتیلن (PE):

اما پلی اتیلن (PE) که نوع دوم از پلیمرهایی است در جهت تولید ژئوگرید این نوع از پلیمرها نسبت به پلیمرهای PP محبوبیت بیشتری دارند. مقاومت خزش پلی اتیلن پی ای ۳۶ درصد مقاومت نهایی آن میباشد و ذر انواع محیط‌های شیمیایی قابل استفاده میباشند.

پلی استر (PET):

نوع سوم و آخر از پلیمرهایی که در تولید ژئوگرید نقش دارند پلی استر (PET) هستند که کمترین کاهش مقاومت را در اثر خزش را دارد واین مقاومت بع از خزش به ۵/۶۳ درصد مقاومت نهایی میرسد. که در محیط های قلیلیی استفاده از ژئوگرید پلی استر توصیه نمی شود.

تست عملکرد ژئوگرید به چه شکل است؟

در این پاراگراف می خواهیم درباره تست عملکرد ژئوگرید مطالب کوتاهی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانطور که در مطلب بالا اشاره کردیم انواعی از پلیمرها وجود دارند از قبیل شبکه های پلیمری (پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)، پلی پروپیلن (PP) و یا پلی استر (PET/PES) که در تولید ژئوگرید به کار میروند. وظیفه این پلیمرها مسلح سازی و افزایش مقاومت کشش خاک است. البته لازم به یادآوری می باشد که ژئوگرید کاربردهای بسیاری دارد. یکی از کاربردهای بسیار موثر ژئوگریدها از نظر فنی و اقتصادی، ساخت دیوارهای حائل، کوله پلها و پایداری شیب ها است که باعث ۳۰ درصد کاهش هزینه در ساخت می شود.

زهکشی ساختمان و فاضلاب توالت

زمانیکه آب های زیادی در اطراف ساختمان ها و پل ها جمع می شوند باعث می شوند که حوادث جبران ناپذیری به بار آید. مهمترین عاملی که باعث تخریب جاده ها می شود آب های اضافه ای است که به دلیل بارندگی به وجود آمده اند و یا بخاطر آب های زیر سطحی می باشد که بیشتر در زمستان موجب یخ زدگی جاده ها می شوند.

 

geogrid-operation-test-1

زهکشی ساختمان انواع گوناگونی دارد که از ساده ترین نوع آن در زهکشی فاضلاب و توالت استفاده می شود به این صورت که همه فاضلاب های خانگی مثل فاضلاب توالت را در لوله هایی با قطر کم جمع آوری می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *